GOOGLE ADWORDS 

Adverteren in Google wordt ook wel SEA (Search Engine Advertising) genoemd en is ideaal voor reclame campagnes, startende bedrijven en speciale acties.
Kort gezegd betaal je om te adverteren in Google waardoor je een grotere kans hebt om op de eerste plek in de zoekresultaten getoond te worden.

WIL JE ADVERTEREN IN GOOGLE MAAR NOG GEEN IDEE WAAR JE MOET BEGINNEN?

Via Google Adwords zijn er meerdere manieren om een campagne op te zetten, afhankelijk van jouw doel.
De eerste optie is om foto’s of video’s te tonen via het Display Netwerk van Google, dit betekent dat jouw foto/video getoond zal worden op andere verwante websites.
Verkoop jij bijvoorbeeld bergschoenen dan kun je jouw foto of video laten tonen op websites die iets te maken hebben met outdoor living. 

De tweede optie is om advertenties te laten tonen op basis van de locatie van mensen.
Heb jij een winkel in Assen dan kun je de advertentie targetten op alle mensen die zich in Assen bevinden.

Een derde optie is om advertenties te laten zien op basis van remarketing.
Dit houdt in dat als mensen eerder gezocht hebben op bergschoenen dat zij jouw advertentie dan voorbij zien komen.
Misschien komt je dit wel bekend voor van Facebook, als je zelf gezocht hebt op een bepaald artikel kom je dit vaak weer tegen in je tijdlijn.

De laatste optie is Google Shopping en dit wordt voornamelijk gebruikt als je een webshop hebt en artikelen verkoopt. 

ADVERTENTIE TEGOED

Je kunt zelf bepalen hoeveel budget je vrij wilt maken voor jouw Adwords campagne.
Zodra dit budget bereikt is zal jouw advertentie niet meer getoond worden en kost het je geen geld meer.
Een voorbeeld, je budget per dag kun je instellen op €5 en het totale budget voor de campagne op €50, dit betekent dat jouw advertentie 10 dagen getoond kan worden. 

ADWORDS CAMPAGNE OPZETTEN

Om een Google Adwords campagne op te zetten voor jouw bedrijf gaan we samen met jou een aantal stappen doorlopen.

  • Door middel van een intakegesprek gaan we de doelstelling voor de Adwords campagne samen met jou vaststellen.
  • Na het intakegesprek doen wij een zoekwoorden onderzoek en analyseren wij op welke zoekwoorden de campagne het beste ingezet kan worden om zoveel mogelijk rendement eruit te halen.
  • Als we samen de zoekwoorden hebben uitgezocht gaan wij de campagne teksten opstellen en de campagne inrichten, na akkoord gaat de advertentie live en is die zichtbaar voor mensen die zoeken op de ingestelde zoekwoorden in Google.
  • Als de campagne loopt houden we de statistieken bij en zo nodig sturen wij de campagne bij.
Offerte aanvragen